28 februari 2012

consuminderen dankzij schrikkeldag

Groot nieuws, al dagen hebben ze het erover. Dit jaar hebben we een schrikkeldag, 1 dag extra ten op zichtte van de andere jaren (Note voor zusje, niet bevallen, niet handig ;D).
Heel leuk die extra dag, maar hij zou ons geld kosten, we zouden een dag onbetaald werken en wat nog niet meer.

In de praktijk heeft deze dag een voordeel, alles wat je voor 1 maart wilt opzeggen kan morgen nog :D
Zo bedacht ik me dat ik nog steeds een voordeelurenkaart van de NS heb. Ideaal als je vaak met de trein gaat, maar sinds 6 maanden heb ik een leaseauto en heb ik geen trein meer van binnen gezien. Opzeggen dan maar. Alleen dat laatste was ik dus bijna vergeten, gelukkig is het morgen ook nog februari en daarmee heeft deze schrikkeldag me een euro of 50 bespaard :D

Nog meer dingen die ik kan opzeggen? Niet zo op het eerste gezicht. Ik ga me nog inschrijven voor het energiecollectief van de consumentenbond, wie weet dat dat wat oplevert, meedoen kost niets en als je uiteindelijk beslist om er gebruik van te maken hoef je geen definitief lid te worden, alleen tijdelijk en dat kost slechts 5 euro (er vanuit gaande dat de besparing hoger is). Je hiervoor inschrijven kan nog tot 20 maart, dus dit weekend maar eens doen.

Abonnementen op tijdschriften heb ik niet, dus niets om op te zeggen. Sportschool is al exit. Telefoonabo loopt nog een jaar, dus daar kan ik nog even niet aan sleutelen. Wel kan ik eens kijken naar mijn vaste telefoon, tv en internet. Het lastige daarvan vindt ik dat ik digitale tv heb, en ondersteund die eventuele nieuwe provider mijn eigen ontvangers? Wel slim van ze om allemaal andere ontvangers te gebruiken, anderzijds voorkomt het overstappen naar een andere aanbieder. Iemand tips? Ook ga ik opnieuw kijken naar mijn verzekeringen, ieder jaar opnieuw lijkt me wel zo verstandig.
En zo vergeet ik volgens mij nog veel maandelijkse of jaarlijkse kosten waar zeker op bespaard kan worden.

Waar haalden jullie de grootste besparing vandaan?

3 opmerkingen:

  1. Haha, dat klinkt goed! Word helemaal blij van je berichtje ;)
    Ik kan een extra dag werken voor mijn contract afloopt :) Da's ook fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan te bedenken dat het nieuws alleen de kosten aan het licht brengt, deze dag heeft echt zijn voordelen.
      En nog steeds geen tante ;) Hoewel een schrikkelneefje/nichtje ook wel weer goedkoop is :p

      Verwijderen
  2. Wat leuk bedacht!
    Zo heb ik het nog niet bekeken!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen