9 februari 2012

Winterweer

Vanavond eerst eens genoten van het mooie winterweer. Naar de plaatselijke vijver geweest waar ik heb genoten van al die mensen die massaal de ijzers onder binden. Zelf ben ik niet zo'n held, maar ook bij mij begon het te kriebelen, bij een volgende vorstperiode.... denk ik....
Met mijn fototoestel op zak heb ik een paar mooie foto's proberen te maken, maar helaas was het al te donker, morgen nogmaals proberen.

In de supermarkt vond ik in mijn zoektocht naar producten zonder e nummers zowaar cola. Ok, hij smaakt niet als de enige echte, maar hij is wel lekker en zonder onnodige ingrediƫnten die niet goed zijn voor je lichaam. Het heet Oggu en hoewel ik niet van plan ben wekelijks cola te gaan drinken is dit een mooi alternatief als ik eens echt zin heb in prik.
Daarnaast ben ik bezig om een bonenpasta te maken, eens kijken of dat lekker is op brood. De bonen zijn nu bijna gaar, eens kijken of het lukt en smaakt, want dan heb ik mijn eigen biologische broodbeleg, helemaal zelf gemaakt.

Bij mijn zoektocht naar leuke en interessante blogs kwam ik ook de blog van Zena alias buffertje tegen: http://groenenduurzaam.blogspot.com/ . Zij is al een jaar bezig met groen en duurzaam leven. Erg leerzaam voor mij. Ook doet zij nu een give away van het boek: no impact man.

Miriam

3 opmerkingen:

  1. Hallo Miriam,
    Leuk dit blog en het sluit precies aan bij de fase waar ikzelf nu inzit. Het boek van Julia Kang ligt hier naast me op de bank. Ik heb het gisteren besteld (en vandaag dus ontvangen) na er al veel over gelezen te hebben op het net. Ik ben dan ook echt van plan helemaal los te gaan op gezond eten en alles wat er nog meer in het boek staat. Nu mijn gezin nog mee zien te krijgen. Hoe doe jij dat?
    Groetjes en ik blijf je volgen,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Karin,

    Voor mij was 100%gifvrij de laatste eyeopener die ik nodig had. Dit betekend echter niet dat ik van vandaag op morgen alles kan omgooien, dat is ook niet mogelijk volgens mij, maar zeker qua voeding doe ik mijn best.
    Mijn voordeel is denk ik dat ik alleen woon, geen man en kinderen die zich ermee bemoeien.
    Qua koken, ik denk dat het goed is om eerst terug te gaan naar het begin, gewoon koken, zonder gekke dingen en zakjes. Als ze er niet meteen aan kunnen wennen, verminder dan eerst de spullen die je er uit wil hebben, voordat je alles verwijderd. Ook zonder toevoegingen kun je zelf lekkere dingen koken, ouderwets zelf koekjes bakken heerlijk.
    Ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken, ben je ook te volgen op een blog?
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Miriam,
    Ik ben ook al langere tijd bezig met gezond eten maar ik wist niet dat het zoveel impact op je gezondheid kan hebben. Ik heb het boek nog niet uit dus ben benieuwd wat er nog meer voor waardevols instaat.
    Koken doe ik al heel basis: geen pakjes, zakjes en potjes. Heel veel zelf maken zoals: brood, koekjes, kruidenmixen, kaas en nog veel meer. Mijn gezin is dus al gewend aan al die eigen brouwseltjes maar ze grijpen ook nog regelmatig naar chips, sausjes en dat soort zooi. Ik ga ze ook zeker niets opdringen, ze zijn tenslotte volwassen...
    Ik heb geen blog maar ik blijf je zeker volgen.
    Fijn weekend,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen