27 februari 2012

De automatische piloot te automatisch?

Vandaag een lekker dagje vrij. Op dit moment houdt dat wekelijks in om met zusje boodschappen te doen. Zusje is morgen alweer 37 weken zwanger en zit al een week of 8 fulltime thuis, mag niet tillen etc. Dus helpen we een handje, en hoeveel moeite is het om samen te winkelen? en het is ook nog eens gezellig.

Om de dag ook nuttig voor thuis te maken heb ik gisteren alvast mijn zetsel gemaakt en vanmorgen heb ik voor ik naar zusje ging snel mijn brooddeeg gemaakt, volledig op de automatische piloot. Of dat handig was? Nee, vandaag niet. Uit automatisme pakte ik het zelfde pak tarwe als gisteren, om me pas later te realiseren dat het meel was en geen bloem. Dat betekend dit keer een heerlijk compact brood, niets luchtigs, maar ja, dat overleven we ook wel weer ;)

Ik heb vanavond zelf frietjes gebakken en bietenchips. De eerste waren echt overheerlijk, zeker met een beetje zelfgemaakte mayonaise, de bietenchips vergen nog wat aanpassing, maar misschien is een echte frituur ook wel verstandiger ivm de temperatuur, waardoor ze beter lukken. De smaak was wel goed en laat merken dat je er nog veel meer uit kan halen, ben benieuwd.

Op consuminder gebied heb ik vandaag mijn sportschoolabonnement opgezegd. Over een maand zit mijn 2 jaar, waarvan een jaar volop gebruikt en de rest maar af en toe, er op en zeg ik vaarwel tegen een dure, niet effectieve sportwijze. Mijn conditie kan ik nu wel zelf op doen, ik train normaliter 1 a 2 keer per week en in het seizoen vaak ook nog een wedstrijd. Dus qua beweging zit het, als mijn knie het straks weer doet, wel goed.
Hoe houden jullie je conditie op peil?

4 opmerkingen:

  1. Ik loop nu bijna een half jaar hard. Heerlijk buiten in de frisse lucht. Ik kan hier thuis meteen het buitengebied in dus dat is ideaal. Ik loop 3 keer in de week ongeveer 50 a 60 minuten. En verder werk ik veel in de tuin (vooral zomers) en doe ik in de buurt alles op de fiets. En wandelen daar ben ik ook gek op. Volgens mij best genoeg beweging toch?
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil de sportschool ook opzeggen, maar dat kan pas in november. Ik baal echt dat ik vorig jaar heb getwijfeld, ik ben er amper meer geweest....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jenny, als je abo stilzwijgend verlengd is zou ik er toch nog eens navraag over doen (kan met dank aan dit schrikkeljaar nog een dagje langer in februari). Volgens mij moeten ze na stilzwijigende verlenging gewoon een maand opzegtermijn bieden. Weet het niet zeker, maar is de moeite waard.

      Verwijderen
    2. Ik ga meteen kijken, bedankt voor de tip. Had ik zelf ook kunnen bedenken, maar soms.... ;-)

      Verwijderen