5 februari 2012

Een nieuw blog, een nieuw begin...

Na jaren geen blog meer te hebben onderhouden, vandaag besloten een nieuw begin eraan te maken.

Sinds een tweetal jaren krijg ik wekelijks een biologisch groentepakket en een biologisch fruitpakket van tuinsalland, een biologische tuinder uit de omgeving van Zwolle. In de zomer zet ik dit abonnement vaak stop, omdat er dan volop groente uit eigen tuin (nou ja, die van mijn ouders) is die ook volledig biologisch geteeld wordt.

Daarnaast ben ik me al tijden bewust van het feit dat e-nummers, additieven, ongezond zijn voor ons, maar hier heb ik nooit echt wat mee gedaan. Totdat ik laatst het boek van Julia Kang, www.juliakang.nl, 100% gifvrij, heb gelezen. Ik heb al jaren teveel gewicht en afvallen lukt een tijdje en daarna is het weer mis. Misschien is het volledig stoppen met e-nummers en zoveel mogelijk biologisch eten wel mijn oplossing.

In dit blog ga ik mijn avonturen in deze nieuwe wereld van eten en koken zonder e-nummers bijhouden. Het klinkt namelijk erg makkelijk, geen e-nummers, maar zelfs in biologische producten in de supermarkt zitten soms nog steeds e-nummers. Goed opletten dus.

Mijn eerste missie: Zelf een zuurdesem brood maken. Gelukkig was daar op blogspot al een goed recept voor te vinden:  http://de-kleine-dingen.blogspot.com/2010/04/zuurdesem-maken.html

Ik hoop dat mensen die dit lezen er wat aan hebben en tips zijn natuurlijk ook welkom.

Groetjes Miriam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten