5 maart 2012

druk druk druk

Na een druk weekend nu eindelijk weer een avondje lekker niets. Even de schade van het afgelopen weekend op een rij zetten en kijken waar het beter kan en moet.

Zaterdag en zondag stonden in het teken van klussen bij een vriendinnetje die net de sleutel van het nieuwe huis heeft gekregen. Natuurlijk een erg goede daad ;) Maar wel 2x op en naar rijden, a 75 km enkele reis. Nu heb ik wel een leaseauto en is het financieel dus geen kostenpost, maar milieutechnisch gezien had dat beter gekund.
Daarnaast was het voedingstechnisch ook niet het beste weekend, de hele dag klussen en aan het eind van de dag samen eindigen met heerlijk eten uit de frituur. Niets biologisch, hoezo e-nummers? Maar wel lekker.

Vandaag begon de dag met een bezoekje aan de natuurwinkel, waar nu geen tarwebloem en tarwemeel te krijgen meer is, haha. Lang leve de 25% korting op ekoplaza producten.
Daarna bij een ander vriendinnetje op ziekenbezoek, pas 24 lentes jong en een hersenbloeding, ze knapt gelukkig erg goed op, maar met mogelijk een operatie in zicht blijft het heel spannend.

Als laatste met zusje naar de verloskundige geweest, baby gevoeld en gehoord en nu afwachten wanneer dit nieuwe leven het tijd vindt om zich aan de wereld te tonen. Daarna zusje weer geholpen met de boodschappen.

Ook heb ik vanavond via marktplaats een mooie fluitketel gekocht, exit waterkoker.

Om wat e-nummers in de toekomst betreft, vanaf volgende week heb ik mijn eigen vanillesuiker en vanilleextract, helemaal puur natuur en zelf gemaakt. En zo ben ik op zoek naar steeds meer veel voorkomende dingen die ik zelf kan maken. Kun je bijvoorbeeld zelf bakpoeder of zelfrijzendbakmeel maken of zijn er betere alternatieven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten